Sunday, November 6, 2011

andai dikau adalah merpati...




andai daku menjadi rembulan, sudikah dikau menjadi kejora yang sinarnya bergemerlapan sampai ke esok pagi.

andai dikau menjadi merpati, biarlah daku menjadi sang angin. agar kita selalu bertemu.

tak ku tahu selama mana kau kan ku nanti,
kerna kaki ini tak selamanya kuat tuk berlari.

mungkin suatu hari daku harus pergi,
bersama harapan yang masih di hati.

bukan mungkin tapi memang daku bukanlah romeo yang sanggup menyedut racun lantas mati bersama cinta hatinya, juliet. hatta aku juga bukan shah jahan yang mempertaruhkan binaan mewah taj mahal buat kekasihnya mumtaz. aku hanyalah insan terlalu biasa, tak berharta malah juga tak kaya, namun ku pertaruhkan segenggam setia buat si dia maharani cinta.

my do'a: hope all the hopes so long denied will flourish some day. ameen...

2 comments:

  1. disisimu aku terdiam 1000 bahasa
    dihatiku berdebar sejuta rasa
    namun sukar untuk aku meluahkan
    aku cinta padamu....

    ReplyDelete
  2. ku pernah meluahkan...betapa aku cinta...namun,kau seolah tdk percaya...tdk mengapa,mungkin suatu masa nanti..kau akn mgerti...betapa aku tdk pernah mendustai...

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.